سومین نمایشگاه مجسمه فیگوراتیو ایران در گالری ایرانشهر

۲۰ دی ۱۳۹۸
اجرای داتی الساعدی، اتاق خاکستری، 1399،هنر اجرا، اندازه ها متغیر

سومین نمایشگاه فیگوراتیو که از بیستم دی تا یکم بهمن ۱۳۹۸ برگزار می‌شود محصول همکاری گالری ایرانشهر با انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران است. انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در سال ۱۳۷۷ رسماً آغاز به کار کرد، و طی این سال‌ها متولی برگزاری نمایشگاه‌های گروهی مختلف با موضوعات و اهداف گوناگون بوده است که از آن میان می‌توان به دوسالانۀ مجسمه‌سازی معاصر ایران، نمایشگاه مجسمه‌های کوچک، نمایشگاه چارسوی خیال، اکسپو مجسمه و نمایشگاه فیگوراتیو اشاره کرد. رویداد فیگوراتیو، با هدف ایجاد فرصت و زمینۀ توسعه برای گرایش فیگوراتیو در مجسمه‌سازی معاصر طراحی شده است. این رخداد می‌کوشد آن دسته از تجارب فیگوراتیو آزاد و معاصر را که از دیگر تجارب این زمینه، نظیر تندیس‌ها و مجسمه‌های شهری متمایزند، در مرکز توجه قرار دهد. دوره‌های پیشین این رویداد در خانه هنرمندان (۱۳۹۲) و گالری شیرین (۱۳۹۱) برگزار شده است.

 

فرهاد رضایی، بدون عنوان، ۱۳۹۸، تک نسخه، ترکیب مواد، ۱۰۰× ۳۰۰x 100 سانتی‌متر

The theme “illness”, as the conceptual motif for the event, has been addressed in a number of works. Here, Illness, as a theme, provides a ground for investigation human existence, and through representing various viewpoints of the artists within the form of an organism, the event seeks to provide grounds for plurality and negotiation.

حسین آزادی، بدون عنوان، ۱۳۹۸، سه نسخه، برنز، ۳۰× ۳۰x 26 سانتی‌متر

در این دوره، درونمایۀ «بیماری» به عنوان زمینۀ فکری رویداد در نظر گرفته شده و شماری از آثار به این ایده پرداخته‌اند. پرداختن به مفهوم بیماری، زمینه‌ای برای کنکاش و واکاوی در تلقی هنرمند ایرانی از انسان و هستی فراهم می‌آورد. این رویداد در پی آن است تا با نمایش دیدگاه‌های گوناگون هنرمندان در قالب ارگانیسم و بدن، زمینه‌ای برای گفتگو میان آرا و نگرش‌های متفاوت فراهم آورد.

 

فرخ لقا حیدر، بدون عنوان، ۱۳۹۸، تک نسخه، رزین، ۲۰× ۲۵x 15 سانتی‌متر۱۳۹۸

ارکان رویداد:
دبیر اجرایی: امیرحسین ردایی
اعضای شورای سیاستگذاری: هلیا دارابی، هومن سلیمی و نگار نادری‌پور
هیات انتخاب: هلیا دارابی، مجتبی رمزی و نگار نادری‌پور
هنرمندان شرکت‌کننده:
حسین آزادی، فاطمه الساعدی، نگین باقری، آرمین پورفهیمی، اسماعیل تقوی، سارا تقوی، گروه چلنجر، فرخ‌لقا حیدر، محمدحسین خاتمی‌فر، فرهاد رضایی، محمدرضا رونده، سعید محمودی، سمانه مسیح، کامران مشک‌زاد، آشنا مصطفوی، مژگان ملاحسینی، ماهان مومنی، ونوش میرحسینی، روزبه نعمتی شریف.

 

گروه چلنجر، روزی که میمون ها عاشق شدند، ۱۳۹۸،پرفورمنس، ابعاد متغیر

 

اجرای داتی الساعدی، اتاق خاکستری، ۱۳۹۹،هنر اجرا، اندازه ها متغیر