گزیده‌ای از تجارب نقاشانۀ «مرتضی خسروی» طی دوره‌ای هفت‌ساله در گالری ایرانشهر

۲ شهریور ۱۳۹۷
Morteza-Khosravi

مدیر گالری ایرانشهر، امیر بهمن امیریان در گفت‌وگو با ایسنا درباره این نمایشگاه گفت: «مرتضی خسروی نقاش جوان و بسیار پرکاری است که در طول فعالیت هشت ساله هنری خود بیش از هفت نمایشگاه‌های انفرادی در بیروت و تهران و تعداد زیادی نمایشگاه گروهی برگزار کرده است. در شهریور ماه سال ۹۵ نیز نمایشگاهی از وی با عنوان «صورت گریز» در گالری ایرانشهر برگزار شد و این بار گزیده ای از آثار او در طی این دوران به نمایش در خواهد آمد».

بدون عنوان، ۱۳۹۶، آبرنگ روی مقوا، قطر ۷۰ سانتی متر

مجموعۀ حاضر،گزیده‌ای متنوع از این تجارب هنرمند را، که ژانرهای معمول نقاشی مدرن را در بر می‌گیرند، به نمایش می‌گذارد. پرتره، طبیعت بی‌جان، نماهای شهری، درونخانه‌ها، و نقاشی‌های روایی،   توانایی این هنرمند در کاربست استادانۀ رسانه نقاشی را به نمایش می‌گذارند.

این نمایشگاه جمعه مورخ دوم شهریور ماه ۹۷ ساعت ١۶ در گالری ایرانشهر آغاز می‌شود و تا روز جمعه، ۱۶ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

شروین طاهری  در نقل از مجموعه  «صورت گریز» خسروی می نویسد: «برای لحظه‌ای سرگیجه‌ای خوشایند ، بیننده را از ” معنا ” کردن ، مفصل‌بندی کردن ، طبقه‌بندی کردن منظره دور می‌کند و دیدن را در فراسوی ” قاعده دیدن ” قرار می‌دهد. سوژه رها از قواعد ذهنش ، ” بدن ” اش ، پیکره حسانی‌اش را بازمی‌ابد . در کنار چیزهای دیگر مستقر می‌شود و میهنی میابد. به تابلوها خیره شوید، آن‌ها نیز به شما خیره خواهند شد.»