اولین نمایشگاه هنرمند افسانه‌ای کُره‌ای در روسیه

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
iranshahrgallery_20210509_154629_1

لی بول هنرمند کُره‌ای است که درک واقعی از هنر معاصر در کره جنوبی و به طور کلی آسیا ارائه می‌دهد. آثار وی با استقبال گسترده‌ای در سراسر جهان روبرو شده است به همین دلیل نمایشگاه های انفرادی از آثار این هنرمند در موزه های برجسته و مراکز هنری جهان مانند نیویورک، فیلادلفیا، سیدنی، تورنتو، مارسی، برن، توکیو، سئول، لندن و برلین برگزار شده است. وی همچنین دو بار در سالهای ۱۹۹۹ و ۲۰۱۹ در دوسالانه ونیز شرکت کرده است.
وقتی لی بول در دهه اول قرن بیست و یکم شروع به ساخت مجسمه‌ها و نقاشی‌ها با الهام از ساخت‌گرایی و هنر و معماری آوانگارد روسیه کرد شیفتگی دیرینه او به آرمان‌شهرها وارد مرحله جدیدی شد. “آرمانشهر نجات‌یافته” اولین نمایشگاه انفرادی لی بول است که پس از سال ۲۰۰۵ و الهام از هنر روسیه در این کشور برگزار می‌شود.
آثار چند وجهی لی بول از بسیاری جهات مسیر توسعه هنر مدرن آسیا را تعریف کرده و همچنین تأثیر بسزایی در روند هنری مدرن در سراسر جهان داشته است. لی بول در تمام جوانب پروژه، از توسعه ایده اولیه و انتخاب آثار تا تهیه کاتالوگ و ارائه راه حل های معماری برای نمایشگاه، کاملاً فعال بوده است. این پروژه همچنین بر گفتگوی تصویری خلاقانه بین لی بول و هنرمندان آوانگارد روسی متمرکز خواهد بود. موزه‌ها و موسسات هنری نیز در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشته‌اند.
مدیران گالری برگزارکننده نمایشگاه «آرمانشهر نجات‌یافته» با هدف جلب نظر مخاطبین هنر و برقراری ارتباط بیشتر با هنر معاصر کره جنوبی و آشنائی بیشتر با فرهنگ دو کشور در سی‌امین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور این نمایشگاه را برگزار کرده‌اند.