آخرین اثر یوکو اونو بر نمای موزه متروپولیتن

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
iranshahrgallery_20210509_125209_2

بازگشت به فضای واقعی موزه‌‌ها، بازگشت دوباره به واقعیت خواهد بود. موزه‌‌ها و سایر فضاهای فرهنگی نیویورک پس از پنج ماه بازگشایی می‌شوند. نوشته سرخ و سفید «تعطیل است» که در ماه‌‌های گذشته بر دیوار خارجی موزه هنر متروپولیتن نصب بود، جای خود را به نوشته‌‌ای غیرقابل‌‌پیش‌‌بینی داد.
برای اولین بار نمای بیرونی ساختمان موزه که محل نصب پوستر نمایشگاه‌‌ها بود به اثری هنری اختصاص داده شد و یوکو اونو دو پوستر با ابعاد حدود ۷×۸ متر بر نمای بیرونی موزه نصب کرده است. بر نمای شمالی «با هم» و بر نمای جنوبی «رویایی بسازیم».
«با هم رویایی بسازیم» پیامی است سرشار از امید و اتحاد در واکنش به بحران جهانی کووید۱۹ که در دو سوی ورودی ساختمان نصب شده است. خواندن این دو کلمه، حس اشتیاق و تمایل به در کنار هم بودن را در دوران قرنطینه و فاصله‌‌گذاری‌‌های اجتماعی در وجود مردم‌‌ زنده نگه می‌‌دارد و آنها را به بازدید دوباره از موزه دعوت می‌‌کند. اونو در بیانیه‌‌ این اثر گفته است: «آنگاه که با هم رویاپردازی می‌‌کنیم گویی دست به خلق واقعیتی تازه زده‌‌ایم. جهان به طرز دردناکی رنج می‌‌برد و حتی اگر گاهی دیدنش سخت باشد مهم آن است که در کنار یکدیگر هستیم چراکه تنها راه ما برای غلبه بر این بحران، با هم بودن است.»