آژانس خبری مگنوم اعضای جدید را معرفی کرد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
iranshahrgallery_20210508_123637_0

مگنوم فوتوز، آژانس بین‌‌المللی عکس خبری دو سال پس از جنگ جهانی دوم در ١٩۴٧ توسط هنری کارتیه برسون، رابرت کاپا، جرج راجر و دیوید سیمور تاسیس شد. این نهاد در طول هفتاد سال گذشته فعالیت‌‌هایی گسترده و مداوم در زمینه انتشار مجله، برگزاری کارگاه‌‌های متعدد آموزشی و انتشار عکس از رویدادهای مختلف سراسر دنیا را در کارنامه خود ثبت کرده است. از سال ١٩۵۵ مگنوم به طور کامل تحت مالکیت عکاسان عضو آژانس بوده است. اعضای ثابت سهامداران این نهاد محسوب می‌‌شوند و تصمیم‌‌گیری برای عضوگیری‌‌های جدید در رای‌‌گیری میان آنها صورت می‌‌گیرد.
امسال آژانس مگنوم پنج عضو پیشنهادی را معرفی کرده است که ابتدا به عنوان نامزدهای عضویت به موسسه می‌‌پیوندند و در صورت تایید نهایی، عضویت رسمی آژانس را کسب خواهند کرد. افراد پیشنهادی عکاسانی از نقاط مختلف دنیا هستند: خلیک الله (آمریکا)، صبیحا چیمن (ترکیه)، کُلبی دیل (آمریکا)، یائل مارتینز (مکزیک) و هانا پرایس (آمریکا).
عکاسان براساس سابقه کاری یا پروژه‌‌ای مشخص انتخاب شده‌‌اند و آثار آنها نمایشی از علاقه‌‌ای مستمر به عکاسی در جهت گسترش وسعت دید در برخورد با موضوعات گوناگون است. مجموعه‌‌های معرفی شده موضوعاتی چون پرتره‌‌هایی در خیابان‌‌های نیویورک، زنان حافظ قرآن در ترکیه، روانشناسی محیط، رئالیسم جادویی در برخورد با اشیا و افراد، مستندنگاری زندگی گروه‌‌های مختلف سیاسی و ثبت اختلاف نظرهای نژادی، سیاسی و فرهنگی را دربرمی‌‌گیرد.