بنکسی، اصالت دیوارنگاره‌های جدید سواحل انگلیس را تائید کرد

۲۴ مرداد ۱۴۰۰
download (3)

چند روز پس از انتشار اولین گزارش در مورد مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری جدید در سواحل انگلستان، بنکسی (Banksy) هنرمند گرافیتی ناشناس که به واسطه نقاشی‌هایش بر دیوارهای عمومی شهرت جهانی دارد، تأییدکرد که مسئول آثار است.
نقاشی‌های دیواری که در شهرهای سواحل شرقی انگلیس ظاهر شده‌اند، دارای بسیاری از نقوش رایج در دنیای بنکسی از جمله موش صحرایی استنسیل او است و مردم در این چند روز با مشاهده این آثار هنری معتقد بودند که این آثار توسط بنکسی خلق شده‌اند، با این‌حال این هنرمند تا روز گذشته در این‌باره سکوت کرده‌بود.
بنکسی که کارهای خیابانی خود را در اینستاگرام و وب سایت خود تأیید می‌کند، روز گذشته ۱۳ آگوست با انتشار ویدئویی با نام “اسپری بزرگ انگلیسی” در صفحه اینستاگرام خود، تایید کرد ۱۰ اثر هنری جدید خیابانی که در سواحل شرقی انگلیس این روزها دیده می‌شود، ساخته خود او است. او در این ویدئو بینندگان را در روند خلق این آثار همسفر خود می‌کند.
بنکسی در ابتدای سال جاری در ماه مارس، برای تقدیر از کادر درمان اثری خلق کرد که در آن یک پرستار به‌عنوان ابرقهرمان مورد علاقه یک پسر بچه است، این اثر در حراجی کریستیز به نفع خدمات بهداشت و درمان عمومی انگلیس به قیمت ۲۳.۲ میلیون دلار فروخته شد.