داوود دیجیتالی میکل‌آنژ از فلورانس به دوبی سفر کرد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
iranshahrgallery_20210509_155358_0

دوقلوی دیجیتالی‌شده از اثر مشهور مجسمه‌ساز ایتالیائی میکل‌آنژ، داوود، در چهاردهم آوریل سال جاری برای حضور در اکسپوی دوبی به این کشور ارسال شد و در ۲۶ آوریل از این ماکت رونمائی خواهد شد.
این ماکت با استفاده از تکنولوژی چاپگرهای سه‌بعدی، با وزن ۵۵۰ کیلوگرم و حدوداً ده برابر سبکتر از مجسمه اصلی، از رزین با پوشش پودر سنگ مرمر ساخته شده‌است.
مجسمه اصلی داوود در روند ساخت این ماکت تنها توسط اسکنرهای نوری پیشرفته کپی‌برداری شده و دقیق‌ترین نسخه کپی این مجسمه تا به امروز در جهان است. تمامی جزئیات داوود میکل‌آنژ را که از سنگ مرمر ساخته شده، می‌توان جز به جز در این کار کپی بازیافت؛ تمامی لکه‌ها، شکستگی‌ها و خوردگی‌های سنگ که به مرور زمان در مجسمه ایجاد شده قابل بازبینی است. هنرمندان، مهندسان و کارشناسان مرمت آثار هنری که در روند خلق این ماکت دست داشته‌اند می‌گویند با بازتاب تمامی جزییات شاهکار اصلی در کپی، قصد روح بخشیدن به این برادر دوقلو را داشته‌اند.
از این مجسمه در طول سالیان کپی‌های فراوانی ساخته شده‌است، دو کپی از آن در فلورانس و یک نسخه در انگلیس موجود است؛ اما این ماکت سه بعدی که مجوز آن در سال ۲۰۱۷ صادر شد، تنها نسخه مجوزدار از این شاهکار هنری است.
اکسپوی دوبی از اول اکتبر سال جاری تا ۳۱ ماه مارس سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.