سرو منوی اندی وارهول به مناسبت زادروز هنرمند در رستوران مشهور سرندیپیتی

۱۷ مرداد ۱۴۰۰
WhatsApp Image 2021-08-07 at 18.16.02

رستوران ۶۷ ساله سرندیپیتی(Serendipity) در نیویورک، در طول این سال‌ها از افراد مشهور مختلف مانند مرلین مونرو و اندی وارهول تا سلنا گومز استقبال کرده‌است. این رستوران از مکان‌های مورد علاقه وارهول در زمان حیاتش بوده‌است، از دهه ۱۹۵۰، زمانی که برای تبلیغات مجلات تصویرسازی می‌کرد، تا سال ۱۹۶۴ زمانی‌که کار خود را در استودیویی به‌نام کارخانه آغاز کرد، و تا هنگام مرگش در سال ۱۹۸۴ از مشتریان دائمی این رستوران بود.
روز گذشته به مناسبت ۹۳ سالگی اندی وارهول، رستوران سرندیپیتی-که به‌دلیل سرو گران‌ترین هات‌داگ و همبرگر نامش در کتاب گینس ثبت شده است- منوی روز خود را به غذا، دسر و نوشیدنی مورد علاقه این هنرمند اختصاص داد. یک هات داگ به سبک نیویورک با کلم ترشی، یک ظرف سیب‌زمینی سرخ کرده ترد و یک بستنی شکلاتی. کالدرون سرآشپز و مدیر رستوران می‌گوید: “اندی در خوردن شیرینی سیری ناپذیر بود و همه دسرهای سرندیپ یتی را دوست داشت، او شهرت زیادی در خوردن شیرینی‌ها داشت و آن‌ها را به غذاهای دیگر ترجیح می‌داد. هرجا می‌رفت با خود آب‌نبات و کلوچه می‌برد و در مهمانی‌ها بدون خوردن غذای اصلی مستقیم به سراغ دسر می‌رفت.”
مجسمه سفالی وارهول اثری از بروکلین الیوت آرکین بیش از ۲۰ سال است در بالای میز همیشگی این هنرمند در رستوران آویزان است و دیواری در رستوران که پوشیده شده ازکاغذ دیواری عکس‌های سلفی پولاروید وارهول است به نام او نام‌گذاری شده‌است.