سفارت رنگین کمان پروژه هنری جدید هنرمند اسپانیایی اُکودا سَن میگِل

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
iranshahrgallery_20210505_112332_1

هنرمند اسپانیایی اُکودا سَن میگِل، در پروژه‌ای هنری خانه‌ای کهنه در آرکانزانس آمریکا را تبدیل به «سفارت رنگین‌کمان» کرد. هیاهویی از رنگ‌ها متشکل از نوارهای رنگارنگ، ستاره‌ها، فرم‌های هندسی و چهره‌هایی یادآور سگ و پرنده اشکالی هستند که در تمام سطوح خانه دیده می‌شوند. این خانه در منطقه فُرت اسمیت قرار دارد که به تازگی میزبان هنرمندان خیابانی مختلف از نقاط مختلف جهان است. «سفارت رنگین‌کمان» دومین پروژه اُکودا در این منطقه است و امسال پیش از اتمام آن، پروژه‌ای در بینال هاوانا و نقاشی دیواری بزرگی بر ساختمانی بلندمرتبه در مسکو نیز اجرا کرده است.
شهرت اُکودا پس از نقاشی در فضای داخلی کلیسای سانتا باربای اسپانیا در سال ۲۰۱۵ جهانی شد و در همان سال در کلیسایی متروک در مراکش نیز نقاشی ٣۶٠ درجه‌ای با عنوان «یازده سراب به آزادی» بر دیوارهای داخلی بنا ترسیم کرد. آثار او را در سطح شهرهای پاریس، تورنتو، میامی، ونکوور و شهرهای مختلف اسپانیا می‌توان دید و نام او در فهرست شناخته‌شده‌ترین هنرمندان شهری معاصر در مجله هنری «گرافیتی» قرار گرفته است.
به گفته شارلوت دوتوآ، کیوریتور موسسه جاست‌کیدز: «آثار پراحساس و هیجان‌انگیز اکودا هدیه‌ای از شادی به جامعه است و گویی رویاهایی هستند که به واقعیت پیوسته‌اند.»