شما ما را دفن کردید اما نمی‌دانستید که ما بذر هستیم

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
JR-Street-artist-photographer-11-600x303

«فیلم جدید عکاس و هنرمند خیابانی فرانسوی جی‌آر با همکاری کارگردان ایتالیائی آلیس رورواچرر در فستیوال فیلم ونیز»

غربت دهقانان “Omelia Contadina” آخرین فیلم کوتاه جی‌آر هنرمند خیابانی، عکاس و کارگردان فرانسوی باهمکاری کارگردان ایتالیایی آلیس رورواچر، برای اولین‌بار در بخش ویژه هفتاد و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز (۲۰۲۰) بنمایش درمی‌آید و هدف آن جلوگیری از نابودی فرهنگ سنتی در کشاورزی روستایی است. جی‌آر جزئیات کامل فیلم را در نمایشی انفرادی از طریق مجموعه‌ای از آثار عکاسی ساخته شده روی شیشه، کاغذ و گچ همراه با یک چیدمان مکان محور که نه تنها صحنه بلکه کل محیط اطراف گالری کنتینوا در منطقه سن‌جیمیانو را شامل می‌شود ازبیست و ششم ماه جاری بنمایش خواهد گذاشت.
این فیلم کوتاه یا بگفته جی‌آر کنش سینمائی با همکاری کشاورزان و دهقانان منطقه صورت گرفت و متن سوگواری از اشعار پازولینی انتخاب شد. ایده اصلی ساخت فیلم نمایش آن در سینماها، مدارس و دانشگاهها بصورت رایگان است تا ابزاری برای بحث و گفتگو و نشان دادن شرایط رو به انحطاط کشاورزی باشد.
رورواچر در مورد ایده اولیه ساخت فیلم می‌گوید:”در حالی که با جی‌آر در حال تماشای چشم انداز ردیف‌های بی‌پایان درختان فندق درامتداد زمینهای زراعی فلات آلفینا بودیم، به یکدیگر گفتیم که این یک قبرستان است. در راه بازگشت تصمیم گرفتیم که اگر این زمینها شبیه قبرستان زراعتی است پس باید مراسم خاکسپاری برگزار کنیم. اما باید تشییع جنازه‌ای باشد پر از زندگی”.