موزه ایتالیا از دوربین‌هایی برای سنجش جاذبه آثار هنری استفاده می‌کند

۱۰ مرداد ۱۴۰۰
2

آژانس تحقیق و توسعه کشور ایتالیا سیستم جدیدی ایجاد کرده‌است که می‌تواند مدت زمان نگاه کردن و نزدیک بودن بازدیدکنندگان به یک اثر هنری را اندازه‌گیری کند. دوربین‌های ENEA در نزدیکی آثار هنری قرار گرفته‌اند تا داده‌ها در مورد تعداد بینندگان و رفتار آنها هنگام خیره‌شدن به آثار هنری را جمع‌آوری کنند. محققان می‌گویند، اطلاعات جمع‌آوری شده “ارزش جاذبه” آثار هنری را تعریف می‌کند .

به لطف فناوری، محققان در حال حاضر اطلاعات‌ شگفت‌انگیزی در مورد نحوه درک هنر و تعامل با آثارهنری را کسب کرده‌اند، آنها دریافتند که متوسط ​​زمان تماشای آثار هنری فقط چهار تا پنج ثانیه است و تعداد بسیار کمی از آنها بیش از ۱۵ ثانیه توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند. همچنین اگر محدودیت‌های ماسک برداشته‌شود، این سیستم می‌تواند واکنش چهره را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی ردیابی کند.

ابزار ShareArt آخرین نمونه ادغام هنر با فناوری است. به مفهوم وسیع‌تر، سیستم موسوم به ShareArt به‌عنوان روشی برای افزایش و تشویق بازدیدکنندگان از موزه‌ها و گالری‌ها پس از یک دوره تعطیلی طولانی تلقی می‌شود. همچنین با استفاده از اطلاعات به‌دست آمده از این فناوری می‌توان در نورپردازی و چیدمان مطلوب نقاشی و مجسمه‌ها در کنار یکدیگر بهره برد.