موزی که ۱۲۱ هزار دلار در هفته هنر میامی فروخته شد

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
WhatsApp Image 2021-05-05 at 08.30.31

هفته هنر میامی از مهم‌ترین رویدادهای تقویم هنری جهان است که سالانه سه نمایش در شهرهای بازل، ساحل میامی و هنگ کنگ برگزار می‌کند.
امسال بیش از دویست گالری برجسته بین‌المللی آثار چهارهزار هنرمند مدرن و معاصر را به نمایش می‌گذارند. این آثار شامل نقاشی، مجسمه، چیدمان، چاپ، پرفرمنس، عکس، فیلم، ویدئو و دیجیتال‌آرت است که چاپ‌های هنرمندان جوان و شاهکارهای هنری در میان آنها دیده می‌شود.
در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون دانلد جاد، دنیل بورن، شری لوین، تونی کرگ، الن مک‌کالم، گئورک بازلیتز، من ری، مارک شاگال، مارسل دوشان و آنتونی گرملی به نمایش درآمده است.
مائوریتزیو کاتِلان با اثری با عنوان «کمدین» خبرسازترین هنرمند این روزها است؛ یک موز که با نوار چسب بر دیوار نصب شده و گفته می‌شود دو نسخه از آن با قیمتی حدود صد و بیست‌هزار دلار به فروش رسیده است. کاتلان، خالق توالت فرنگی ساخته شده از طلای ١٨ عیار که بخشی از چیدمان «آمریکا» بود، این بار از بازار میوه‌فروشی در میامی مواد مورد نیاز مجسمه خود را تهیه کرده است. او برای نمایش نقد موجود در آثارش اغلب از اشیا معمولی و روزمره استفاده می‌کند و اکنون در برخوردی طنزآمیز، موز را نمادی از تجارت جهانی می‌داند.