نقاشی دیواری مارکوس رشفورد پس از شکست انگلیس در یورو ۲۰۲۰ از بین‌رفت

۲۷ تیر ۱۴۰۰
157708643

نقاشی‌دیواری مارکوس رشفورد ( Marcus Rashford)، بازیکن فوتبال تیم ملی انگلیس، براساس عکسی از دانیل‌چیتم ( Daniel Cheetham) و نقاشی‌شده توسط هنرمند خیابانی آکسه (Akse)، در نوامبر گذشته با همکاری وینگتون والز (Vithington Walls) به‌عنوان یک پروژه هنری خیابانی ساخته‌شد. این اثر برای به رسمیت شناختن کار رشفورد برای مقابله با فقر غذایی کودکان انجام‌شد.
به‌دنبال شکست تیم ملی انگلیس در فینال یورو۲۰۲۰ و درپی از دست‌دادن پنالتی‌های‌ سرنوشت‌ساز توسط مارکوس‌رشفورد به‌همراه جیدون‌سانچو (Jadon Sancho) و بوکایو‌ساکا (Bukayo Saka)، دیوارنگاره مهاجم منچستریونایتد در شهر منچستر مورد حملات نژادپرستانه قرارگرفت و قسمتی از اثر تخریب شد.
هفته گذشته به‌دنبال این اتفاق، هواداران رشفورد با چسباندن پیام‌های محبت‌آمیز و قلب‌های رنگی بر روی عبارات توهین‌آمیز روی دیوارنگاره از این بازیکن حمایت کردند.
چند روز پیش” آکسه” نقاش این اثر با حذف کلمات نژادپرستانه پس از چندساعت این دیوارنگاره را ترمیم‌کرد. اما مردم همچنان به چسباندن پیام‌های محبت‌آمیزشان ادامه داده و تعداد زیادی از هواداران و مبارزان ضد نژادپرستی در مقابل این نقاشی دیواری زانو زدند تا این‌گونه با ستاره ۲۳ساله‌ی انگلیسی ابراز همدردی کنند.