نمایشگاه آثار سه‌بعدی فریدا کالو در مکزیک

۳ مرداد ۱۴۰۰
WhatsApp Image 2021-07-24 at 18.20.32 (5)

نمایشگاه آثار فریدا کالو (Frieda Kahlo) به‌صورت سه‌بعدی با نام «تجربه غوطه‌وری» که هم‌اکنون در مکزیک درحال نمایش است، همانند نمایش پربیننده ونسان ون ‌گوگ (Vincent Van Gog) در نیویورک، روشی جدید و تجربه‌ائی متفاوت از نمایش آثار این هنرمند مکزیکی را برای بازدیدکنندگان بوجود آورده‌است. علاقه‌مندان به هنر که به شهر مکزیکوسیتی، جایی که او با همسر و همکارش، دیگو ریورا (Diego Rivera)، در خانه آبی(لا کسا آثول)، که امروزه تبدیل به موزه شده است، زندگی می کرد، سفر می‌کنند امکان بازدید از این نمایشگاه را خواهند داشت.
برگزارکنندگان این نمایشگاه با استفاده از پارچه‌های منقوش به ۲۶ اثر کالو، همراه با ۹۰ پروژکتور و ۵۰ بلندگو بهمراه موسیقی مکزیکی و روایات برگرفته از نامه‌های این هنرمند، که تصاویر متحرک رنگارنگ و پیچیده‌‌ای از آثار معروف فریدا شامل دو فریدا، دختری با ماسک مرگ، من و طوطی‌های من را نمایش می‌دهد، توانسته‌اند دید ۳۶۰ درجه از زندگی و حرفه کالو فراهم آورند و تجربه‌ باورنکردنی از غوطه‌وری در این شاهکارهای هنری را برای بازدیدکنندگان رقم بزنند.
فریدا کالو به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین هنرمندان زن جهان شناخته می‌شود. وی پس از تصادف شدیدی که با اتوبوس داشت شروع‌ به کشیدن نقاشی‌هایی کرد که عمدتاً خودنگاره یا سلف پرتره بودند، از این جهت نمایش آثار او بهمراه روایت نامه‌هایش نوعی زندگینامه‌ی غوطه‌وری است که داستان مبارزات او با بیماری و معلولیت و همچنین عاشقانه‌های نامتعارف و غالباً پر از ریورا را روایت می کند.
این نمایش از ۶ ژوئیه، سالروز تولد ۱۱۴ سالگی این هنرمند آغاز شده و تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.