پرواز بالون چهل و دو متری بر فراز شهرهای بزرگ جهان

۲ خرداد ۱۴۰۰
finds-ir-2019032316074754

برایان دونلی معروف به KAWS یک هنرمند و طراح آمریکایی است. آثار او از شخصیت‌های کارتونی و نقوش مجازی الهام می‌گیرد که برخی از آنها به آغاز کار او در دهه ۱۹۹۰ باز می‌گردند. این آثار در ابتدا به صورت دو بعدی نقاشی شده و بعداً به صورت سه بعدی خلق می‌شوند. برخی از شخصیت‌های او ساخته‌های خودش هستند در حالی که برخی دیگر نسخه‌هایی از آیکون‌های موجود می‌باشند.
اندازه مجسمه‌های KAWS از چند سانتیمتر تا ده متر است و از مواد مختلفی از جمله فایبرگلاس، آلومینیوم ، چوب و برنز ساخته می‌شوند. وی از نقاشانی مانند گرهارد ریشتر، کلز اولدنبورگ و چاک کلووز در خلق آثار خود الهام می‌گیرد.
اثری از این هنرمند با نام KAWS:تعطیلات، که بالون هوای گرم است، تور بین‌المللی خود را بر فراز چند شهر بزرگ در انگلستان آغاز می‌کند و سپس به سوی استرالیا، چین، اسپانیا و ترکیه خواهد رفت.
سازه‌های KAWS که در طی سالیان در زمین، فضا و آبها به‌نمایش گذشته شده‌اند، اینبار اثر جدید او، بالون عظیم با امضا KAWS، به‌پرواز درمی‌آید. این بالون که مجسمه‌ائی عظیم‌الجثه با ارتفاع ۴۲ متر از آثار این هنرمند است، به قصد بازدید از مناظر خیره‌کننده حومه انگلیس میزبان مهمانان خود خواهد بود. مهمانان هدایائی نیز از طرف KAWS مانند مجسمه‌ای مشابه بالون در سه رنگ خاص در بسته‌بندی منحصربه‌فرد، قمقمه‌های سرامیکی و سوئت‌شرت با طرحهای گرافیکی هنرمند دریافت می‌کنند. سپس بالون به کشورهای دیگر سفر خواهد کرد.