جایزه‌‌ هشتصدهزار دلاری بنیاد هنری FLAG به طارق اتویی تعلق گرفت

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
iranshahrgallery_20210508_134350_4

بنیاد هنری آستین معاصر در تگزاس، برنده جایزه دوسالانه ٢٠٢٢ را اعلام کرد. طارق اتویی هنرمند لبنانی‌‌ جایزه بنیاد هنری Suzanne Deal Booth / FLAG معادل مبلغ دویست هزار دلار نقدی همچنین یک نمایشگاه انفرادی در بهار ٢٠٢٢ در محل نمایشگاه‌‌های FLAG در نیویورک به همراه مقالات، کاتالوگ و سایر برنامه‌‌های جانبی را از آن خود کرد که ارزش آن در مجموع به هشت‌‌صدهزار دلار می‌‌رسد.
اتویی در بیروت متولد شد و اکنون در پاریس کار و زندگی می‌‌کند؛ هنرمند و آهنگسازی که در آثارش تعامل گروه‌‌ها و فرهنگ‌‌های محلی نقشی اساسی ایفا می‌‌کنند و در پی کشف مسیرهای گوناگونی است که از طریق آنها صدا دورنمای ادراک ما را دگرگون سازد. به گفته او: «همه چیز از پروژه‌‌ای تحقیقی آغاز شد که بر اساس چگونگی مواجهه‌‌های انسانی در برخورد با واقعیت مکان بود. پس از آن من در تلاش برای شکل‌‌گیری ایده‌‌ای بودم که در آن امکان بحث و گفتگو در مورد این موضوع به وسیله قابلیت‌‌های صدا صورت گیرد.» خلق یکی از مهم‌‌ترین آثار او با عنوان «درون» از سال ٢٠١٢ با همکاری افراد ناشنوا آغاز شد. در این پروژه صدا به وسیله شیوه‌‌های غیرمعمول و متکی بر فرم‌‌های بصری و فیزیکی خلق می‌‌شود.
آثار او در نمایشگاه‌‌های بین‌‌المللی متعدد چون دوسالانه ونیز ٢٠١٩، دوسالانه برلین ٢٠١۴ و سیزدهمین داکومنتا در سال ٢٠١٢ نمایش داده شده است. شارون مایدنبرگ، مدیر هنری آستین معاصر درباره آثار او می‌‌گوید: « آنچه در آثار خلاقانه اتویی دیده می‌‌شود تمایل به برانگیختن حس آسیب‌‌پذیری انسان و تلاش برای برقراری ارتباط عمیق‌‌تر روح با بدن است. مخاطب در تعامل با این آثار، هنر را به صورت فیزیکی در بدن خود احساس می‌‌کند و در جستجوی یافتن ارتباطی معنادار میان هنر و درونیاتش با آثار ارتباط برقرار می‌‌کند.»