روایت مجسمه‌ساز مشهور مبتلا به سندرم داون درقالب داستانی برای کودکان

۱۴ شهریور ۱۴۰۰
Judith Scott

جودیت اسکات (Judith Scott) کلیشه‌های مربوط به سندرم داون را نفی کرد و مجسمه‌ساز مشهوری شد. ملیسا سوئیت (Melissa Sweet)، نویسنده و تصویرگر، زندگی این هنرمند را به شکلی جدید وتکان‌دهنده برای کودکان روایت می‌کند.
جودیت اسکات در سال ۱۹۴۳ در اوهایو متولد شد. اسکات که ناشنوا و مبتلا به سندروم داون بود در هفت سالگی توسط والدینش از خواهر دوقلوی خود جدا شد تا در موسسه‌ معلولان، باقی زندگی را سپری کند. این تصمیم برای هر دو خواهر آسیب‌های روحی و روانی غیر‌قابل تصوری داشت. سی و شش سال بعد جویس خواهر دوقلوی جودیت توانست خواهرش را به خانه بیاورد و او را در مرکز هنری رشد خلاق اوکلند ثبت‌نام کند.
جودیت پس از معرفی به این مرکز هنری در چهل و سه سالگی شروع به خلق آثار هنری کرد. وی کار با نخ و الیاف را در کارگاه آغاز کرد و تشویق شد که یک زبان بصری و مادی را به‌تنهایی بسازد. او موفق شد در طول ۱۸ سال از این زبان بصری برای ارتباط با دنیای پیرامونش بهره ببرد، ۲۰۰ اثر خلق کرد که بسیاری از آن‌ها را می‌توان در موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی بین‌المللی یافت. هنر صدای اسکات شد و دنیای او را بزرگ‌ترکرد.
داستان اسکات جشن قدرت هنر برای معنا بخشیدن به زندگی ما و قدرت عشق خواهرانه است که اسکات و جویس را با وجود سالهای طولانی جدایی به هم پیوند داد. سوئیت امیدوار است یادگیری زندگی اسکات الهام‌بخش کودکان باشد و همچنین به آنها در درک ناتوانی‌ها کمک کند.