طراحی ماسک هنری توسط “آی وی وی” در حمایت از موسسه‌‌‌‌‌‌‌‌های خیریه

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
iranshahrgallery_20210505_162804_0

آی وی وی در پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌ای تازه در حمایت از موسسه‌‌‌‌‌‌‌‌های خیریه مقابله با بیماری کووید١٩ اقدام به تولید و فروش ماسک با طرح‌‌‌‌‌‌‌‌هایی از آثارش نموده است که سود حاصل از آن به سازمان دیده‌‌‌‌‌‌‌‌بان حقوق بشر، سازمان بین‌‌‌‌‌‌‌‌المللی پناهجویان و پزشکان بدون مرز تعلق خواهد گرفت. برای او ماسک‌‌‌‌‌‌‌‌ها حاضرآماده‌‌‌‌‌‌‌‌هایی با پیامی سیاسی هستند که به تنهایی سایه‌‌‌‌‌‌‌‌ای از پیامدهای گوناگون همراه دارند، از انقلاب گرفته تا دزدی.
پروژه ماسک‌‌‌‌‌‌‌‌های هنری توسط الکساندر مونرو، کیوریتور ارشد هنر آسیایی و مشاور ارشد هنرهای جهان موزه گوگنهایم نیویورک اجرا شده است و به عقیده او این آثار نمادی از زندگی در دوران کووید١٩ هستند.
هنرمند و کنشگر اجتماعی چینی، آی وی وی در واکنش به اخبار مربوط به دزدی دریایی ماسک‌‌‌‌‌‌‌‌ها که با عنوان «دزدی مدرن» منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌شد تصمیم به تولید ماسکهایی با رویکرد انتقادی به سیاست دولت‌‌‌‌‌‌‌‌ها و ایجاد همبستگی بیشتر میان مردم و هنرمندان گرفت. به گفته او: «همه‌‌‌‌‌‌‌‌گیری ویروس کرونا یک بحران انسانی است که درک ما از قرن ٢١ را به چالش کشیده است و هشداری برای خطرهای آینده محسوب می‌‌‌‌‌‌‌‌شود پس باید مناسبات همیشگی را با رفتارهای فردی و اجتماعی متفاوتی پیش ببریم.»
بیشتر تصاویر چاپ شده بر ماسک‌‌‌‌‌‌‌‌ها به آثاری از آی با دغدغه‌‌‌‌‌‌‌‌های آزادی بیان و حقوق بشر مرتبط هستند.