پنگوئن‌‌ها به موزه می‌‌روند

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
ta1o30y

موزه‌‌های سراسر دنیا به علت همه‌‌گیری بیماری کووید١٩ همچنان تعطیل هستند، بسیاری از مهمانی‌‌ها و گردهمایی‌‌های رسمی آنها به تعویق افتاده‌‌ است و رویدادهای گوناگون هنری تا اطلاع بعدی از لیست برنامه‌‌ها حذف شده‌‌اند؛ اما در این روزها یکی از موزه‌‌ها همچنان تعدادی بازدیدکننده تاکسیدو پوش دارد.
موزه نلسون اتکینز که همچنان برای بازدید عموم تعطیل است از سه پنگوئن هنردوست برای تماشای آثار موزه دعوت کرد و توری اختصاصی برای آنها ترتیب داد. در این هفته بابلز پنج ساله، مگی هفت ساله و برکلی هشت ساله از باغ وحش کانزاز سفری به شهر و به موزه هنر نسلون اتکینز داشتند و بدون حضور انسانها از فرهنگ و هنر بهره‌‌مند شدند. به گفته خولیان سوگَسَگُیتیا (Julián Zugazagoitia) مدیر عامل و مدیر اجرایی موزه: «پنگوئن‌‌ها به راحتی از کنار نقاشی مونه گذشتند اما نسبت به کاراواجو کنجکاوی بیشتری نشان دادند.». او و سایر کارکنان موزه در حضور پنگوئن‌‌ها به زبان اسپانیایی حرف می‌‌زدند تا آنها احساس غریبی نکنند. سه پنگوئن هومبولت بومی مناطق پرو و شیلی هستند که اغلب تا سن سی سالگی عمر می‌‌کنند.
ویدئو بازدید پنگوئن‌‌ها از موزه تاکنون نزدیک به هفتصد و بیست و سه هزار بازدیدکننده بر صفحه فیسبوک موزه و در حدود صدهزار بازدیدکننده بر اینستاگرام، توییتر و یوتیوب داشته است.