جغرافیای انسان / نمایشگاه گروهی

افتتاحیه
۱۵ دی ۱۳۹۶
اختتامیه
۲۶ دی ۱۳۹۶
ساعت کاری
16 تا 21

جغرافی انسان

مجید عباسی فراهانی

 

هر جغرافیا و دوره تاریخی که در آن زیست می‌کنیم، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که عامل اشتراکات بصری و مفهومیِ آثار هنرمندانی است که در آن موقعیت مکانی و زمانی به خلق می‌پردازند. مهم‌ترین ویژگی آثار یک دوره به دیدگاه‌های متفاوت و گونه‌گون، چه از نظر فرمالیستی و چه از باب انتخاب زوایای مورد بررسی از مضامینی مشخص است؛ اما چگونه است که فرزندان یک خانواده با تمام نقاط اشتراک موجود، این چنین متفاوت با هم می‌اندیشند و می‌نگرند؟

علی‌رغم تاثیر حافظه جمعی و تاریخی یک دوره، انسان ،این موجود منحصر به فرد، با خلاقیتی شگرف این همه سلایق متنوع از یک مضمون را در فرهنگ عمومی پدید می‌آورد.

«جغرافی انسان» آثار هنرمندان نقاش فیگوراتیو را در وضعیت جامعه معاصر به نمایش می‌گذارد. هنرمندان منتخب سال‌ها است این موضوع را در مسیر حرفه‌ای خود مورد بررسی قرار داده‌اند و با نگاهی متفاوت، در فضاهای گوناگون و با نگرش‌های روانکاوانه، اجتماعی، تاریخی و نمادین، شرایط انسانی را که در همین عصر زیست می‌کند به تصویر درآورده‌اند. هنگامی که این آثار را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، به گفتگو و کشمکشی جهان‌شمول و به دیدگاهی تعمیم یافته‌تر، کامل‌تر و گسترده‌تر از زندگی اجتماعی، در زمان معین و در یک موقعیت جغرافیای مشخص دست می‌یابیم. در وضعیت فعلی هنر معاصر کشور بررسی پژوهشی ارتباط انسان و جغرافیایی مشخص از زوایای دید چند هنرمند در کنار یکدیگر، دریچه‌ای تازه به ادراک ما از وضعیت کنونی خواهد گشود.

 

نمایشگاه‌گردان: مجید عباسی فراهانی

 

هنرمندان:

امیرحسین زنجانی، مجید عباسی فراهانی، رضا عظیمیان، مسعود کشمیری، مهرداد محبعلی، احمد مرشدلو، شهره مهران، شادی نویانی

آشنایی با هنرمندان این نمایشگاه

هیچ داده ای یافت نشد

آثار هنری این نمایشگاه