آخرین نمایش هنرمند ایرانی، شیرین نشاط در گالری گلدستون نیویورک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
iranshahrgallery_20210509_154805_8

جدیدترین آثار شیرین نشاط “سرزمین رویاها” با موضوع نژادپرستی در نیویورک به نمایش درآمد.
در این مجموعه، خانم نشاط با نمایش دو ویدیو آرت و صد عکس، نژادپرستی سازمان‌یافته را در آمریکا در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد.
در این آثار پرتره مهاجران چه فقیر یا غنی، پیر یا جوان بدون در نظر گرفتن جنسیت و آنطور که هستند با همه نقاط ضعف، قوت، ترس و امیدهایشان به نمایش گذاشته شده است.
عکسهای مهاجران مکزیکی از نگاه لنز دوربین خانم نشاط ثبت شده‌اند. نشاط می‌گوید:” وقتی به عکس‌ها نگاه می‌کنم به دور از هر قومیت و مذهبی تنها انسانیت این افراد را به تصویر کشیده‌ام. این افراد از نظر من تجسم واقعی از آمریکای امروز هستند”
مجموعه “سرزمین رویاها” با تلفیق زبان هنری منحصر به فرد نشاط و رویکرد شهودی او در مستندسازی موضوعاتی که از آنها عکس می‌گیرد، نماهای چندوجهی و سورئال را در فرهنگ معاصر آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ ارائه می‌دهد.
در ویدئو “سرزمین رویاها”، سیمین، عکاسی ایرانی، مهاجر و دانشجوی هنر است که به عکاسی از تمام اقوام ساکن در آمریکا می‌پردازد. سیمین همراه با پرتره‌های این افراد رویاهای آنان را نیز گردآوری می‌کند.
مجموعه “سرزمین رویاها” پیش از این در اردیبهشت سال گذشته با ارائه ۶۰ عکس در گالری گودمن لندن برگزار شد. این نمایشگاه تا ۱۹ اسفند در گالری گلدستون نیویورک برپا خواهد بود.