ارسال پیام امیدوار کننده در زمان قرنطینه بین گالری های جهان

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
WhatsApp Image 2021-05-05 at 10.42.53

گرچه موزه‌‌ها و گالری‌‌های سراسر دنیا در حال حاضر تعطیل شده‌‌اند اما همچنان از طریق فضای مجازی و با امکانات مختلف به نمایش آثار هنری ادامه می‌‌دهند.
در روزهای آغازین بهار هشتگ تازه‌‌ای در توییتر مورد توجه قرار گرفت؛ هشتگی که به تازگی رکورد جدیدی ثبت کرده است و یکی از محبوب‌‌ترین هشتگ‌‌های اخیر توییتر محسوب می‌‌شود، #MuseumBouquet .
همه چیز از زمانی شروع شد که انجمن تاریخی نیویورک و موزه و باغ مجسمه هیرشهورن واشنگتن دسته گل‌‌هایی به سایر نهادهای هنری ارسال کردند. اولین گیرنده خوش‌‌شانس موزه هنر اسمیتسونیون آمریکا و گالری رِنیک بودند که تصویری از شکوفه‌‌های بهاری درخت سیب اثری از نقاش آمریکایی مارتین جانسِن هید را دریافت کردند که با جمله «ما امیدواریم این دسته گل روز شما را درخشان کند.» همراه بود. موزه اسمیتسنیون به سرعت دسته گلی از شکوفه‌‌های رنگارنگ لیمن ساین را برای موزه هنر اَکرِن توییت کرد. پس از آن صدها موزه -بالغ بر ٣۶۵ نهاد هنری- پیام‌‌هایی مهرآمیز یا شعر همراه با تصاویر آثاری از گل‌‌ها و گیاهان را با هشتگ MuseumBouquet در حمایت از یکدیگر توییت کردند که در بین آنها نام موزه هنر متروپولیتن، موزه گوگنهایم، کوپر هیویت، مجموعه فریک، موزه فیلد و موزه هنرهای معاصر شیکاگو دیده می‌‌شود.
در عکس‌‌های آلبوم فوق برگزیده‌‌ای از این پیام‌‌های دلنشین را می‌‌بینید.