بیش از سی‌‌صد عکس از مهم‌‌ترین عکاسان تاریخ عکاسی به موزه هنرهای مدرن نیویورک اهدا شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
iranshahrgallery_20210508_125817_7

بیش از سی‌‌صد عکس از مجموعه گِیل گرین‌‌هیل توسط همسرش به موزه موما اهدا شد. او سال ٢٠١٧ از دنیا رفت و این مجموعه به عنوان یادگار او «گِیل گرین‌‌هیل» نامگذاری شده است. آثار خلاقانه و مستندنگارانه عکاسانی چون ایموجن کانینگام، لاسلو موهولی ناگی، ویلیام اگلستون، سیندی شرمن، ادوارد استایکن، دایان آربس، آندره کرتس، چارلز شیلر و بسیاری دیگر در میان عکس‌‌ها به چشم می‌‌خورد و علاوه بر آن تصاویری از جنگ دو کره، اکتشافات در قطب جنوب و نخستین روزهای آغاز به کار حمل و نقل هوایی را نیز نمایش می‌‌دهد. درآمد فروش آثار به تاسیس صندوق کمک هزینه بخش عکاسی مجموعه موما اختصاص خواهد یافت.
گردآوری طیف گسترده‌‌ای از عکس‌‌های مهم تاریخ عکاسی حاصل ارتباط مداوم گِیل گرین‌‌هیل با نهادهای گوناگون هنری است. او رئیس هیئت مدیره مرکز بین‌‌المللی عکاسی در سال‌‌های ٢٠٠١ تا ٢٠٠٨ و یکی از اعضای ثابت کمیته عکاسی موما بود.
به گفته سارا مایستر، کیوریتور بخش عکاسی موزه موما: « مجموعه حاضر دربرگیرنده ارزشمندترین گنجینه عکس‌‌های کمتر شناخته‌‌شده تاریخ عکاسی است و آثاری از دوران مختلف عکاسی را شامل می‌‌شود که می‌‌تواند منجر به بازنگری به تاریخ این رسانه ‌‌شود.» مجموعه گرین‌‌هیل در نمایشگاهی در موزه موما نمایش داده خواهد شد و اکنون بخش گزیده‌‌ای از عکس‌‌های آن رونمایی شده است.