مجموعه عکس‌‌های استیون لاوکین، دست نوشته‌‌های امیدورانه مردم در دوران ظهور ویروس کرونا

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
318729_261

آخرین مجموعه عکس‌‌های استیون لاوکین، دست نوشته‌‌های امیدورانه مردم در دوران ظهور ویروس کرونا است. با شعار سراسری «در خانه بمانید» بسیاری از مردم بیش از گذشته احساس انزوا می‌‌کنند و این اصلی‌‌ترین علت شکل‌‌گیری این مجموعه است. عکاس از ساکنان بروکلین پشت پنجره خانه‌‌هایشان عکاسی می‌‌کند؛ عکس‌‌هایی برای به یاد آوردن آنکه هیچ یک از ما در مقابله با این بحران تنها نیستیم.
«کلماتِ پشت پنجره: خودانزوایی و ویروس کرونا» عنوان پروژه‌‌ای است که در آن افراد با در دست داشتن تابلوهایی از میان قاب پنجره ما را به صبر و امیدواری دعوت می‌‌کنند.
لاوکین، عکاس موسسه شاتراستاک (shutterstock) خیابان‌‌های خالی و چهره‌‌ جدید پوشیده با ماسکِ انسان‌‌ را مستندنگاری می‌‌کند و از پشت درهای بسته کنار آمدن او با شرایط تازه را نشان می‌‌دهد. عکاسی از پشت پنجره‌‌ها انتخاب ناگزیر هنرمند بود. قاب‌‌های پنجره منظره‌‌های ما از جهان و خیابانند که صورت کلی زندگی افراد را آشکار می‌‌کنند. اولین تصویر این مجموعه هنرمندی نود و یک ساله و تنها را نشان می‌‌دهد که هنوز در استودیوی زیر شیروانی خود در حال خلق اثر است و به گفته لاوکین الهام‌‌بخش او برای عکاسی این مجموعه بوده است.
او پس از انتشار نخستین عکس‌‌ها در فضای مجازی با درخواست‌‌های متعددی مواجه شد و عکاسی این مجموعه همچنان ادامه دارد.