مرور بر آثار اندی وارهول اولین نمایشگاه او پس از بیست سال در تیت مدرن لندن

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
Warhol_T07146, Self-Portrait

ندی وارهول فرزند پدر و مادری مهاجر بود که تبدیل به نمادی از آمریکا شد. مردی خجالتی که به عنوان قطب قدرتمند صحنه اجتماعی نیویورک شناخته می‌‌شود. هنرمندی که آثارش موضوعاتی چون مصرف‌‌گرایی، شهرت و مخالفت با ارزش‌‌های هنری رایج آکادمیک را دربرمی‌‌گرفت و در این روند، مسیر هنر مدرن را تحت‌‌تاثیر افکار خود قرار داد. او در ١٩٢٨ در خانواده‌‌ای کارگر اهل اسلواکی متولد شد و در ١٩۴٩ از پیتسبرگ به نیویورک مهاجرت کرد. در ابتدا به عنوان تصویرگر کالاهای تجاری مشغول به کار شد و به سرعت مهارتش در خلق تصاویری از فرهنگ آمریکایی در جریان شکل‌‌گیری هنر پاپ تحقق یافت.
مرور بر آثار اندی وارهول اولین نمایشگاه او پس از بیست سال در تیت مدرن لندن است که تا سپتامبر ٢٠٢٠ ادامه خواهد داشت. در این نمایش علاوه بر تصاویر مرلین مونرو، کوکاکولا و قوطی‌‌های سوپ کمپبل آثاری نمایش داده شده است که تاکنون در بریتانیا دیده نشده بود. بیست و پنج اثر از مجموعه خانم‌‌ها و آقایان او برای اولین بار پس از سی سال به نمایش درآمده است.
اندی وارهول، از مشهورترین هنرمندان قرن و به باور بسیاری اساسا بنیادگرا، با آثارش شکل تازه‌‌ای از هنر را در عصر تحولات عظیم اجتماعی، سیاسی و تکنولوژیکی به جهان ارائه داد.

Warhol_T07146, Self-Portrait