هنرمندی که اسکناس‌‌های یک دلاری توزیع می‌‌کند

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
iranshahrgallery_20210508_121158_0

کاترین مک‌‌ماهون هنرمندی که آثارش با دغدغه‌‌هایی چون رابطه اجتماع و رسانه‌‌های ارتباط جمعی و فرهنگ عامه شکل گرفته است، تابستان امسال پرفرمنسی با ایده نابرابری اقتصادی و همه‌‌گیری ویروس کرونا در گیلدهال نیویورک اجرا خواهد کرد.
«پولِ تمیزِ رایگان» عنوان این پروژه است که در آن پانصد اسکناس یک دلاری ضدعفونی شده و چیده شده در سینی‌‌های نقره در میان تماشاچی‌‌ها توزیع می‌‌شود و همراه این اجرا آهنگی مربوط به تظاهرات اخیر مبارزه با نژادپرستی نواخته خواهد شد.‌‌
این پرفرمنس گزاره‌‌ای درباره مصرف‌‌گرایی و چرخش پول است. به گفته مک‌‌ماهون: «یک نفر می‌‌تواند همه اسکناس‌‌ها را بردارد یا شاید هیچ‌‌کس به آنها دست نزند. پول پادزهری قوی برای درد و رنج است و می‌‌تواند قدرت و آزادی را به تعادل برساند اما در حال حاضر عده‌‌ای بسیار ثروتمند هستند و تعداد زیادی از مردم جهان در فقر به سر می‌‌برند. ما می‌‌خواهیم به درکی از نحوه توزیع سرمایه بدون تعهدی برای بازپرداخت دست یابیم و بدانیم پول توسط چه سیستم‌‌هایی به صورت پراکنده در گردش است.»
همپتون یکی از قطب‌‌های اقتصادی و فرهنگی نیویورک است و در ماه‌‌های اخیر بسیاری از ثروتمدان برای گذراندن تابستان به ویلاهای خود در این منطقه آمده‌‌اند.