ژاله طالب‌پور

بابل
، 
1359

ژاله طالب‌پور متولد سال ۱۳۵۹ در بابل، و فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر تهران در رشته نقاشی است.
نقاشی‌های فیگوراتیو او با بهره‌گری از فنون و تکنیک‌های متنوع نقاشی خلق می‌شوند و قدرت بیان‌گری هنرمند در تصویر کردن حس‌ها و حالات افراد در فضاهایی بی‌مکان و بی‌زمان را به نمایش می‌گذارند.
موضوعات آثار طالب‌پور عمدتا با ارجاعات تاریخی، تاریخ هنری و اشاره‌هایی به خاطرات جمعی همراه‌اند. در عین حال، نقطه قوت آنها در کنار موضوع، توانمندی هنرمند در تکنیک منحصربه‌فرد و اجرای ماهرانه آنها است.
آثار ژاله طالب‌پور در نمایشگاه‌های انفرادی در ایران و فرانسه به نمایش درآمده است که از بین آنها می‌توان به «کشتار بی‌گناهان» در گالری ایرانشهر (۱۳۹۷)، نمایش انفرادی در کلیسای جامع سنت پییر در شهر پواتیه فرانسه (۱۳۹۶)، «حذر» در گالری ایرانشهر (۱۳۹۵)، و همچنین گالری‌های آبتین، سیحون و فرهنگسرای نیاوران اشاره کرد. او همچنین در نمایشگاه‌های گروهی متعددی در سوئیس، انگلیس و ایران در گالری‌های کپیتال آرت لندن (۲۰۱۷)، گالری سانکت گالن سوئیس (۲۰۱۸)، خانه هنرمندان تهران، هور، اعتماد و…شرکت داشته است.
او در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ به دعوت فرانسوا دیو برای بزرگداشت روز جهانی ارتباط فرهنگی میان کشورها دوره رزیدنسی سه ماهه‌ای را در پواتیه گذراند و سال پس از آن در رزیدنسی شهرک هنرمندان پاریس شرکت کرد.

منتخب آثار ژاله طالب‌پور

نمایشگاه‌های ژاله طالب‌پور

Talebpoor-View-2
کشتار بی‌گناهان / ژاله طالب‌پور
از ۱۰ اسفند  
 تا ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
Talebpoor-EXHIBITIOB1-VIEW-4
حذر / ژاله طالب‌پور
از ۲۷ مرداد  
 تا ۷ شهریور ۱۳۹۶

مصاحبه با ژاله طالب‌پور

اخبار مرتبط با ژاله طالب‌پور