امسال در چهارمین دهه فعالیت حرفهای استفن شور کتابی از عکسهای دیده نشده او توسط انتشارات فیدون منتشر شد. تاکنون بیش از بیست و پنج کتاب از آثار او منتشر شده اما کتاب «شفافسازیها» به دلیل موازی بودن با یکی از مهمترین پروژههای شور با عنوان «مکانهای نامعمول» از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
او عکاسی را از نوجوانی آغاز کرد و هنگامی که تنها چهارده سال داشت، ادوارد استایکن سه عکس از او برای موزه موما خریداری کرد. در هفده سالگی با اندی وارهول آشنا شد و عکاسی از او و کارخانه مشهورش را آغاز کرد و هنگامی که جوانی بیست و سه ساله بود آثارش را در نمایشگاهی انفرادی در موزه متروپولیتن نیویورک به نمایش درآورد. او در کنار ویلیام اگلستن نقش مهمی در تثبیت و ترویج عکاسی رنگی به عنوان نوعی از عکاسی هنری ایفا کرده است.
عکسهای کتاب «شفافسازیها» مجموعهای خلق شده در حین عکاسی مجموعه «مکانهای نامعمول» است که تفاوت این دو مجموعه در نحوه عکسبرداری آنهاست؛ مکانهای نامعمول با دوربین قطع بزرگ و با ترکیببندیهایی عکاسانه گردآوری شدهاند در حالیکه عکسهای مجموعه دوم با دوربین ۳۵ میلیمتری و در فضایی غیررسمی برداشته شدهاند که در آنها ردی از عکاسی آنی یا اسنپشات به چشم میخورد.