گالری اوفیتزی شاهکارهای هنری خود را به رمز غیرقابل معاوضه تبدیل می‌کند

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
14868612261_ed84d7ed63_o

گالری اوفیتزی اثری از میکل‌آنژ را به NFT(رمز غیر قابل معاوضه) تبدیل و با قیمت ۱۷۰.۰۰۰ دلار فروخت و حال قصد دارد تا آثار بیشتری از مجموعه خود را به NFT تبدیل کند. آثاری که به رمز غیر قابل معاوضه تبدیل می‌شوند این امکان را برای این مرکز هنری فراهم می‌آورند تا با فروش این آثار کسری مالی که گریبان گالری را در سال گذشته به‌علت شروع پاندمی و بسته شدن اماکن هنری گرفته بود، جبران کند.
موزه با همکاری شرکت Cinello، شرکت ایتالیایی که روش جدیدی را برای ساخت NFT از نقاشی‌های معروف ثبت کرده، همکاری خود را آغاز و سود حاصله از فروش این آثار را با شرکت Cinello تقسیم خواهدکرد. آثار هنری که توسط شرکت Cinello، به رمز غیر قابل معاوضه تبدیل می‌شود، DAWS نامیده می‌شوند و در ابعاد قطعه اصلی تولید می‌شوند و کاملاً منحصر به فرد و ضد سرقت هستند. برای هر DAW یک رمز NFT ایجاد می‌شود که مالکیت آن را تأیید می‌کند.
گواهی اصالت هر اثر که به رمز غیر قابل معاوضه تبدیل می‌شود، توسط مدیر گالری اوفیتزی، آیک اشمیت، به امضا می‌رسد. گالری اوفیتزی از ارائه توضیحات اضافه در مورد فروش NFT اثر میکل‌آنژ خودداری کرد اما یک روزنامه ایتالیائی گزارش داد که خریدار، بانویی از شهر رم است که اثر را برای تولد ۶۰ سالگی همسرش که مجموعه‌داری مشهور است، خریداری کرده.
گالری اوفیتزی که هر ساله میزبان بالغ بر چهار میلیون نفر بازدیدکننده بود در سال گذشته تنها توانست میزبان ۱.۲ میلیون بازدیدکننده باشد و با در نظر گرفتن شرایط پیش آمده برای اماکن هنری فروش این آثار می‌تواند درآمدی مازاد را برای موزه فراهم کند که از فروش بلیط و رستوران مجموعه حاصل بیشتری خواهد‌داشت.
ده اثر مهم دیگر از این موزه همچون تولد ونوس از بوتیچلی، اثری از رافائل، کاراواجیو و تیسین در آینده نزدیک به رمز غیرقابل معاوضه توسط شرکت Cinello تبدیل خواهند شد.